Ovo su trendovi u logistici za 2024. godinu
Trendovi u logistici: 12 teza o razvoju tržišta transporta
Koji će trendovi i razvoji zaokupiti prometnu i logističku industriju 2024.? Iz stručnih krugova, analiza i razmjena s gospodarstvom i znanošću postaje jasno:
Izazovi s kojima će se u nadolazećoj godini susresti špediterske i transportne tvrtke te trgovina i industrija su raznoliki. U 12 točaka Gunnar Gburek, voditelj poslova u TIMOCOM-u, vidi značajne trendove u svijetu transporta i utjecaje na budućnost logistike u Njemačkoj i Europi.
Prijavite se sada na naše novosti iz logistike i redovito primajte zanimljive članke iz svijeta cestovnog prijevoza dobara izravno u svoj poštanski sandučić!
Cijene prijevoza rastu zbog poskupljenja cestarina
Zbog golemih povećanja cestarina u Njemačkoj iodgovarajućih planova u drugim zemljama, cijena kamionskog prijevoza premašit će razinu zadnjih godina. Može se očekivati rast cijena prijevoza do 12%. Visoki troškovi neće se u potpunosti prenijeti na krajnje potrošače, dio će morati snositi pružatelji usluga prijevoza te industrija i trgovina. Puno se cjenka oko troškova praznih kilometara i tko će ih snositi.
Prijevoznicima tereta rastu troškovi osoblja i operativni troškovi
Prijevoznici će samo neko vrijeme uz cestarinu moći prenijeti i dodatne troškove za rad nekretnina, vozila i već povećane troškove za ljudske resurse itd. Prijevoznici tereta i špediteri nemaju izbora. U sadašnjoj gospodarskoj situaciji bit će teško još učinkovitije koristiti kako bi se ionako niske marže nekako mogle održati.
Udio vozila s niskim emisijama teško će se povećati u 2024.
Udio vozila s niskim emisijama teško da će se povećati 2024. jer, s jedne strane, gotovo da nema dostupnih vozila na tržištu, a s druge strane postoji veliki skepticizam među prijevoznicima tereta oko toga koja će tehnologija biti prava za njih. 2024. bit će godina u kojoj se većina tvrtki suzdržava od ulaganja u nove pogonske tehnologije, čekajući i promatrajući "prve pokretače". Iskustva s LNG-om još su preduboko u našim umovima. Međutim, prijevozničke tvrtke sve se češće susreću s klijentima koji žele vozila s niskim emisijama kako bi smanjili troškove cestarine i ugljični otisak. Ova će dilema odrediti raspravu o izvedivosti budućih tehnologija.
Vozača je malo, a troškovi osoblja i dalje visoki
U 2024. općenito će biti malo lakše pronaći osoblje za skladišta i administraciju. Međutim, vozača je i dalje malo, a i dalje će biti teško pronaći pripravnike - na svim područjima. Sve u svemu, troškovi osoblja ostaju konstantno na visokoj razini nakon povećanja plaća u svim segmentima 2023.
Djelomični i puni tereti postaju sve važniji
Opadajuće gospodarstvo dovest će do manje transportnih potreba i manjeg volumena pojedinačnih isporuka, što znači da će se smanjiti potražnja za utovarnim prostorom. Tvrtke koje se s tim mogu nositi su one koje rade učinkovito i fleksibilno prikupljaju svaki dodatni teret koji mogu dobiti. Jednostavniji FTL (puni utovari) podložni su žestokoj konkurenciji u pogledu cijene, dok se očekuje da će prijevoz djelomičnog utovara biti nešto unosniji.
Broj natječaja će se jako povećati
Nesklonost natječaju 2023. godine, zbog zabrinutosti da će se dobiti znatno lošiji uvjeti nego prije ili možda uopće neće biti ponuda, smanjit će se 2024. godine. Industriju će preplaviti val natječaja. S jedne strane, kupci moraju redovito raspisivati natječaje jer se ugovori koji im istječu ponekad ne mogu produljiti, a s druge strane nadaju se da će konkurentska situacija smanjiti cijene. Ponuditelji će vjerojatno imati koristi od toga, jer mnoge tvrtke u kriznim vremenima pokušavaju dobiti svaki ugovor koji mogu.
Uravnoteženi odnos transportnih kapaciteta
U 2023. omjer tereta i utovarnog prostora iznosio je u prosjeku približno 60 prema 40, što ga čini nešto uravnoteženijim u usporedbi s prethodnim godinama. Ni u 2024. godini nećemo se vratiti na stanje na kraju pandemije korone, kada su mnogi transportni kapaciteti bili izuzetno popunjeni. Prijevoznici tereta koji su posljednjih godina sve više sklapali dugoročne ugovore zbog velike potražnje, ponovno će više ovisiti o ad hoc poslovanju. To bi mogla biti godina burzi tereta i platformi.
Više bankrota, ali gotovo da nema gubitka kapaciteta
Ukupno će kapaciteti ostati isti, ali će se smanjiti broj tvrtki. Tvrtke koje postanu nesolventne ili napuštene preuzima konkurencija. Zbog toga će se konsolidacije nastaviti povećavati, ali novih igrača na tržištu gotovo da neće biti. Vozači više vole biti zaposleni nego postati samozaposleni. Opći uvjeti i budući izgledi za pokretanje posla također će biti jednostavno preloši 2024. godine.
Nema povećanja ako se prebaci na željezničku tračnicu
Prelazak na željeznicu, posebice u kombiniranom prijevozu, također će biti na popisu želja mnogih otpremnika robe i špeditera u 2024. godini. Sama realizacija teško da će pomaknuti. Ogromna ograničenja na rutama zbog gradilišta, nedostatka osoblja, nedovoljnog kapaciteta na terminalima i, na kraju, ali ne manje važno, ograničenja uzrokovana prikolicama koje se ne mogu dići dizalicom, značajno koče prebacivanje na željeznicu. Ako se održi sadašnja razina željezničkog teretnog prometa, bit će dobro.
Zbunjenost i veliki trud zbog zakonskih propisa
Posljedice Zakona o temeljitoj pažnji u lancu opskrbe (LkSG) postat će jasno vidljive prvi put 2024. godine, jer od 1. siječnja tvrtke s više od 1000 zaposlenih moraju provoditi i dokumentirati analize rizika duž svog opskrbnog i transportnog lanca. Brojni izdavatelji certifikata i konzultanti koji žele imati koristi od pravne inicijative već naslućuju nove poslove. Mnoga mala i srednja transportna poduzeća suočena su s bujicom zahtjeva za dokazima i zahtjevima svojih klijenata koji podnose izvješća. Ako BAFA uskoro ne izda jasne upute za djelovanje, ta tema će biti izvor mnogih rasprava 2024. godine.
IT sigurnost i porast hakerskih napada
U 2024., sigurnost informacijske tehnologije bit će problem kao nikada prije. Prijetnja IT sustavima od hakera znatno će se povećati. Budući da ulaganja u prevenciju i obranu u većini malih i srednjih poduzeća nisu ni blizu standarda koji bi bili primjereni i potrebni, brojni hakeri bit će uspješni. Pogođene tvrtke, kako na strani naručitelja tako i na strani izvođača, koje nisu izvršile nikakve pripreme za hitan slučaj u ovom bi se slučaju mogle naći u financijskim poteškoćama.
Skladišna logistika: Regionalne razlike na tržištu skladišnog i logističkog prostora
Budući da je 2023. godine skladišnih kapaciteta posvuda još uvijek bilo nedostatno, situacija na tržištu nekretnina će se 2024. regionalno drugačije razvijati. Dok se situacija u ruralnim područjima olakšava zbog slobodnih radnih mjesta i novih zgrada koje će uskoro biti dostupne tržištu, skladišni kapaciteti i dalje će biti oskudni u gradskim područjima. Manjak će se nastaviti i ove godine na području posebnih svojstava, npr. opasnih tvari.
O Gunnaru Gbureku, voditelju poslova u TIMOCOM-u
Diplomirani poslovni student Gunnar Gbureks fokusom na trgovinu i logistiku, osvrće se na dugogodišnje iskustvo u logističkoj industriji, uključujući: kao generalni direktor pružatelja logističkih usluga Hasenkamp, koji je specijaliziran za komercijalne i privatne isporuke kupcima, i kao voditelj logistike u Saveznoj udruzi za upravljanje materijalima, nabavu i logistiku e.V. (BME). Od kraja 2016. je voditelj poslova i glasnogovornik tvrtke TIMOCOM.
Prijavite se sada na naše novosti iz logistike i redovito primajte zanimljive članke iz svijeta cestovnog prijevoza dobara izravno u svoj poštanski sandučić!
Ovo bi vas također moglo zanimati: