02.08.2017

Kako transportne platforme pridonose klimatski pogodnijem upravljanju opskrbnim lancem

Zelena logistika dobra je za okoliš i novčanik

(1)

Klimatska promjena ne šteti samo okolišu već i gospodarstvu. Tako su od 1980. do 2013. prema agenciji European Environment Agency (EEA) prijavljene klimatski uvjetovane i gospodarske štete u visini od 400 milijardi eura. Sve više poduzeća iz područja proizvodnje i trgovine posvećuju se cilju smanjenja emisija CO2. Talijanska start up tvrtka GreenRouter prikazuje važne potencijale uštede uzduž opskrbnog lanca. 

Sustavno promatranje prazne vožnje i opterećenja okoliša

U jednoj trenutnoj studiji GreenRouter na temelju 26-tonaca klase EURO 6 pojašnjava da se štetni utjecaj praznih vožnji sustavno mora promatrati zbog okoliša. Ovdje se emisijske vrijednosti CO2 mjere po odvoženom kilometru:

-         0,9 kg pri punom opterećenju

-         0,7 kg pri praznoj vožnji.

Ali, ukupan obračun ispada drugačije kada se bolje pogleda, baš kako CEO tvrtke GreenRouter, Andrea Fossa, pojašnjava: „Jedan potpuno natovaren kamion proizvodi 25-30 posto više emisija nego vozilo koje vozi prazno. Za utovar koji je ovo vozilo moglo transportirati koristi se dodatni kamion. Potrebno je zajedno obračunati praznu vožnju i dodatnu vožnju. Tako prazne vožnje uzrokuju više štetnih emisija nego vožnje s potpunim opterećenjem.“

Dobro za gospodarstvo i okoliš: digitalne transportne platforme

Jedna od najučinkovitijih mjera za izbjegavanje praznih vožnji i emisija CO2 su digitalne transportne platforme. Tako je sukladno mjerenju GreenRoutera logističko poduzeće Rampinini Ernesto zahvaljujući najvećoj europskoj transportnoj platformi TimoCom povećalo iskoristivosti voznog parka za 30 posto, a raspon dobiti za 15 posto. Istovremeno je postiglo smanjenje emisija CO2 u visini od 23 posto. 

Transport koji pogoduje klimi od značenja je i kod otpremničkih poduzeća. Naime, ako se isti odluče za pružatelje transportnih usluga koji učinkovitije rukuju resursima, istovremeno podržavaju vlastite klimatske ciljeve.

To potvrđuje i Lars Laskowski, voditelj logistike tvrtke MC-Bauchemie Müller GmbH, čije je poduzeće preko platforme TimoCom već odvilo razne transporte: „Ušteda emisija CO2 u svim područjima opskrbnog lanca, pa i opremanje transportom, jako je važna tema za MC-Bauchemie kao i razumijevanje za odgovornost i održivost.“

Tako svi sudionici s ciljem „Smanjenje emisija CO2“ profitiraju korištenjem digitalnih transportnih platformi – otpremnici, transportna poduzeća i okoliš.

Pressemitteilungen herunterladen
na vrh