Jednog dana u travnju
prije 15 godina osnovan je TimoCom
Düsseldorf, 2012-05-08. Jedna špedicija negdje u Düsseldorfu. Svjetla u poslovnim prostorima gore još dugo nakon završetka radnog vremena. Već je kasno. Sljedećeg dan je novi radni dan, ali ipak nitko od četvero prisutnih ne želi otići kući. Višemjesečni rad nakon završetka radnog vremena trebao bi biti završen te večeri. Nakon što je uključeno računalo, zasvijetlila je zelena lampica na ekranu - svi sistemi rade bez greške. Toga dana 1997. godine po prvi puta su kamionski utovari bili dodijeljeni preko burze tereta TC Truck&Cargo® od TimoComa.
15 godina i više od četvrt milijarde ponuda tereta i tovarnog prostora kasnije, Jens Thiermann, jedan od osnivača TimoComa, uključuje ujutro računalo u svom uredu. Pet lampica svijetli zeleno. "To smo preuzeli još od prvih dana, i moram priznati da nekoliko puta dnevno provjeravam da li je sve u zelenom području. Ne mogu drugačije, iako naši sustavi rade vrlo stabilno", kaže za smiješkom Thiermann. Ali počeci TimoComa bili su kudikamo turbulentniji.
U travnju 1997. godine, dakle nekoliko mjeseci prije starta burze tereta i tovarnih prostora, Jens Thierman i Jürgen Moorbrink, direktori u zajedničkoj špediciji, vodili su razgovor koji je trebao promijeniti njihove živote. Bio je to vrlo stresni dan, jedan od onih koje dobro poznaje većina špeditera. Pored disponiranja vozača i pregovora oko cijena sa strankama, toga su im dana predstojali još i razgovori s vanjskim suradnicima dviju burzi tereta. Ona koju su do tada koristili nije bila dovoljno efikasna – tamo su nalazili samo desetak relevantnih ponuda tjedno! Nakon razogovora s ponuđačima burzi tereta bilo je jasno: Niti jedna nije bila dorasla zahtjevima Thiermanna i Moorbrinka. "Zašto bi nam zapravo trebala pomoć burzi tereta, kada one ne mogu ponuditi ono što je nama potrebno? Pa i inače nam nije potrebna ničija pomoć", pitao se Thiermann. Navečer je nazvao Gunthera Matzaitisa, IT-savjetnika špedicije i izložio mu svoju ideju: Razvoj vlastite burze tereta i tovarnih prostora.
Rad započinje
Sljedeći tjedni bili su prije svega jedno: puni odricanja. Preko dana poslovanje se odvijalo normalno dalje. Nakon završetka radnog vremena i vikendima prijatelji Gunther Matzaitis i Oliver Schubert programirali su aplikaciju, dok je Thierman pripremao ekonomski dio posla. Ali čak i nakon starta TC Truck&Cargo® vrijeme je bilo nešto čega nikada nije bilo dovoljno. "Naše obitelji u prvoj fazi zaista nisu imale puno od nas", priznaje Thiermann, "ali uvijek su stajale uz nas. Postavili smo TC Truck&Cargo® na noge, i naravno da smo sada to dijete morali naučiti hodati." A to je išlo brže nego što su očekivali. Izgledalo je kao da je transportna branša čekala samo na takvu novu vrstu burze tereta. Ciljevi koje su zacrtali osnivači Timocoma postignuti su ranije nego što je bilo planirano, što je povećalo motivaciju. Tako su već nakon kratkog vremena u ladici ležali planovi za nove TimoCom proizvode.
Neprekidni napredak
Jens Thiermann i Gunther Matzaitis konsekventno su radili na razvoju TimoComa. S kalkulacijskim alatom TC eMap® i transportnim adresarom TC Profile®, godine 2004. odnosno 2007. izašli su na tržište novi moduli koje je TimoCom integrirao u postojeću burzu tereta i tovarnih prostora. Povodom 10-godišnjeg jubileja TimoCom je mogao objaviti: 67.000 korisnika iz čitave Europe objavljuju do 172.000 ponuda tereta i tovarnih prostora dnevno na TC Truck&Cargo®. Poduzeće je od malog projekta četvero ljudi preraslo u srednje veliko poduzeće sa 160 djelatnika.
U to vrijeme TimoCom je uz pomoć Transportnog barometra već uvidio prve naznake velike financijske i gospodarske krize. Još prije nego što se kriza zaista razmahala, Thiermann, Matzaitis i društvo razmišljali su kako bi mogli pružiti podršku svojim strankama u predstojećim teškim vremenima. Rješenje je izašlo na tržište 2009. godine, usred gospodarske krize: TC eBid® - online-platforma za transportne natječaje iz čitave Europe! Program je idealan upravo za to da u turbulentnim vremenima strankama ponudi sigurnost u planiranju. Uz pomoć TC eBid® one mogu osigurati dugoročne transportne naloge. Nije nikakvo čudo da je i ovaj proizvod polučio uspjeh.
Jednog dana u travnju
Burzu tereta TC Truck&Cargo® kontinuirano je razvijalo u međuvremeneu već gotovo 300 djelatnika TimoComa. Jedan dan u travnju 2011. godine ostati će im posebno u sjećanju: 19. dana u mjesecu na burzi tereta TC Truck&Cargo® nalazilo se nevjerojatnih 421.383 ponude tereta i tovarnih prostora – nikada do tada ih nije bilo toliko. "Kada sam čuo taj broj, obuzeo me malo čudan osjećaj, moram priznati", rekao je Jens Thiermann. "Možete si predstaviti kakvu mi odgovornost snosimo ovdje u TimoComu. Toliki broj ponuda, u samo jednom jedinom danu na našoj transportnoj burzi! Upravo to, ta velika odgovornost, razlog je zašto mi ovdje sve provjeravamo dvostruko i trostrkuo, neprekidno investiramo u nove tehnike i kontinuirano dorađujemo naše proizvode. Zbog naših stranaka, mi si jednostavno ne možemo dozvoliti da im stavimo na raspolaganje proizvod koji ne bi bio vrhunske kvalitete. To je naš podstrek."
I tako će Jens Thiermann i ubuduće nekoliko puta dnevno provjeravati zelene lampice na svom ekranu. Jednako kao i prije 15 godina.
Više informacija o TimoComu možete naći na www.timocom.com.