TIMOCOM 28.01.2025
4

Kako zaštititi svoju logističku tvrtku od rizika insolventnosti?

menadzer logisticke tvrtke za radnim stolom - insolventnost

Financijska likvidnost jedna je od najvećih briga u sektoru transporta i logistike (T&L). Tvrtke u ovom sektoru često se suočavaju s izazovima poput kašnjenja u plaćanjima, nepredviđenih troškova i velikog broja klijenata koji se suočavaju s vlastitim financijskim problemima. U takvom okruženju, insolventnost može biti ozbiljna prijetnja za poslovanje.

U ovom članku istražit ćemo zašto je važno osigurati financijsku stabilnost, predstaviti preventivne strategije poput faktoringa i usluga naplate dugova te kako TIMOCOM-ovi alati mogu pomoći tvrtkama u osiguravanju financijske sigurnosti.

Zašto je financijska likvidnost ključna za logistiku?

Transport i logistika predstavljaju okosnicu globalne ekonomije, ali sektor je izrazito osjetljiv na promjene u gospodarskom okruženju. Dugotrajni rokovi plaćanja, veliki operativni troškovi i kašnjenja u naplati faktura mogu brzo dovesti tvrtke do problema s likvidnošću.

Prema nekim istraživanjima, preko 25% insolventnosti u sektoru transporta i logistike rezultat je kašnjenja u plaćanjima. Bez adekvatne pripreme i preventivnih strategija, tvrtke se mogu naći u situaciji gdje nisu u stanju pokriti osnovne troškove poslovanja poput plaća, goriva ili održavanja vozila.

Najčešći uzroci financijskih problema u T&L sektoru

  1. Dugotrajni rokovi plaćanja: Ugovorni uvjeti često zahtijevaju rokove plaćanja od 60, 90 ili čak 120 dana, što može stvoriti ozbiljan pritisak na cash flow tvrtke.
  2. Kašnjenja ili neplaćanja: Klijenti koji kasne s plaćanjem ili potpuno izbjegavaju svoje obveze dodatno pogoršavaju situaciju.
  3. Nepredviđeni troškovi: Popravci vozila, rast cijena goriva ili regulativne promjene mogu brzo iscrpiti financijske rezerve.
  4. Nedostatak pristupa dodatnim financijskim sredstvima: Mnoge male i srednje tvrtke nemaju pristup povoljnim kreditnim linijama ili drugim oblicima financiranja.

Strategije za prevenciju insolventnosti

1. Faktoring

Faktoring je jedna od najpopularnijih metoda osiguravanja likvidnosti u T&L sektoru. Ovaj financijski alat uključuje prodaju potraživanja trećoj strani (faktorskoj tvrtki) koja odmah isplaćuje postotak iznosa fakture, dok ostatak dobivate nakon što klijent plati dug.

Prednosti faktoringa:

  • Brz pristup gotovini za pokrivanje operativnih troškova.
  • Smanjenje rizika od kašnjenja ili neplaćanja.
  • Mogućnost fokusiranja na osnovne poslovne aktivnosti umjesto naplate dugova.

2. Usluge naplate dugova (inkaso)

Usluge naplate dugova mogu biti ključne za tvrtke koje se suočavaju s neplaćenim fakturama. Profesionalne agencije za naplatu mogu pregovarati s dužnicima i osigurati plaćanje bez potrebe za sudskim postupkom.

Prednosti usluga naplate dugova:

  • Profesionalan pristup naplati koji čuva poslovne odnose.
  • Smanjenje stresa i vremena uloženog u potraživanja.
  • Povećanje sigurnosti u poslovanju.

3. Osiguranje potraživanja

Osiguranje potraživanja štiti vašu tvrtku od financijskih gubitaka uzrokovanih neplaćanjem klijenata. Ova strategija posebno je korisna za tvrtke koje posluju s velikim brojem klijenata ili ulaze na nova tržišta.

4. Korištenje tehnoloških rješenja

Uvođenje alata za upravljanje financijama i logistikom može značajno smanjiti rizik od insolventnosti. TIMOCOM je primjer platforme koja nudi inovativna rješenja za smanjenje financijskih rizika.

Kako TIMOCOM pomaže u osiguravanju financijske stabilnosti?

TIMOCOM je vodeća burza tereta koja nudi brojna praktična rješenja. Evo kako TIMOCOM-ovi alati mogu pomoći vašoj tvrtki:

1. Provjera solventnosti partnera

Jedna od ključnih funkcionalnosti TIMOCOM-a je provjera i ocjenjivanje statusa potencijalnih poslovnih partnera. Ova funkcija omogućuje tvrtkama da unaprijed identificiraju rizike i donesu informirane odluke o suradnji.

2. Transparentnost u poslovanju

TIMOCOM-ova platforma povezuje tisuće korisnika u transportnoj industriji, stvarajući transparentno i sigurno okruženje za poslovanje. Uz pristup informacijama o partnerima, tvrtke mogu smanjiti rizik od suradnje s nepouzdanima.

3. Inkaso međunarodna usluga

Međunarodni inkaso učinkovit je partner u upravljanju potraživanjima. TIMOCOM posreduje za vas na 27 jezika. U slučaju kašnjenja s plaćanjem vaših poslovnih partnera možete se osloniti na kompetentnu i pouzdanu pomoć TIMOCOM tima za uslugu inkaso. Vaši problemi rješavaju se brzo, povoljno i izvansudski kako iz slučaja kašnjenja ne bi nastao slučaj sudskog procesa. Poštenje i razumijevanje omogućuju nastavak postojanja vaših poslovnih odnosa.

4. Optimizacija poslovanja

Kroz planiranje ruta, upravljanje resursima i praćenje troškova, TIMOCOM-ovi alati pomažu tvrtkama da smanje operativne troškove i povećaju efikasnost, što pozitivno utječe na financijsku stabilnost.

Insolventnost predstavlja ozbiljan rizik za logističke tvrtke, ali uz odgovarajuće strategije i alate, ovaj rizik može se značajno smanjiti. Faktoring, usluge naplate dugova, osiguranje potraživanja i korištenje platformi poput TIMOCOM-a ključni su koraci prema financijskoj stabilnosti.

TIMOCOM nudi inovativna rješenja koja pomažu tvrtkama da prepoznaju potencijalne rizike, povećaju efikasnost i osiguraju pravovremenu naplatu potraživanja. Uz ovakva rješenja, vaša logistička tvrtka može uspješno upravljati financijama i izbjeći probleme s likvidnošću. Iskoristite dostupne alate kako biste osigurali dugoročan uspjeh i stabilnost svog poslovanja.

 

Moglo bi Vam se svidjeti i:

 

Keywords:

Postanite insider u profesiji

Redovito primajte važne članke, vrijedne stručne priloge i ekskluzivne izvještaje korisnika!


Prijava na newsletter

Pop-up image - Logistic
Želite li postati stručnjak u logistici?

Stoga primajte naše vijesti o logistici izravno u svoj sandučić. Budite prvi koji će imati koristi od naših proizvoda i ažuriranja.

na vrh