Transportno tržište 10.09.2020
3

Hrabrost za otkrivanje nedostatka: Kako mogu pronaći odgovarajuću nišu u logističkoj branši?

Keunecke Transporte GmbH

Kad govorimo o uspješnim logističkim poduzećima, najprije pomislimo na poznate velike igrače. No transportna branša uglavnom se sastoji od malih i srednjih poduzeća. Kako biste se prikladno pozicionirali i održali na tržištu, prije svega je potrebna kompetencija, hrabrost i poznati oglašivački apel. Primjerice, to može biti niša koja napreduje nezamijećena u javnosti masovnih medija.

Serija TIMOCOM bloga „Hrabrost za otkrivanje nedostatka: uspjeh uz transporte za nišu” predstavlja tvrtke koje su otkrile poseban segment tržišta i u njemu su dugoročno uspješne.

U ovom članku na blogu osnivač Timo Keunecke između ostalog opisuje kako je u jednoj godini došao do flote od pet kamiona i kako može zaposliti osam stalnih zaposlenika.

Stvar je u kombinaciji usluga: kako od poljoprivrednika postati transportni poduzetnik

Kao kvalificirani poljoprivrednik Timo Keunecke oduvijek je rado koristio kamion samoistovarivač. Tako je i nakon svog dodatnog obrazovanja za trgovca planirao transport poljoprivrednog sipkog tereta kao što je kukuruz i repa za špedicijsko poduzeće. Budući da posao s poljoprivrednim proizvodima znatno ovisi o sezoni, Keunecke se brzo morao suočiti s izazovom da pronađe alternativne terete: „Žetva kukuruza može biti bolja ili lošija s obzirom na vremenske uvjete. Tada kamioni stoje prazni i moraju se napuniti.” Zahvaljujući savjetima kolege špeditera Keunecke je potražio nove nalogodavce iz industrije i prodaje preko burze tereta tvrtke TIMOCOM i brzo ih je pronašao.

Planiranje tura u skladu s priljevom robe

„Malo-pomalo shvatio sam kako funkcionira priljev robe kamiona samoistovarivača i znao sam da roba redovito stiže iz regije A u regiju B.” Plan da postane samostalan uz vlastito logističko poduzeće za sipki teret tako je postajao sve konkretniji. Tako se taj tada 28-godišnjak 2017. godine odlučio na sljedeći korak i zajedno sa svojim ocem, također vozačem motornog vozila, te uz jedno jedino vozilo osnovao je tvrtku Keunecke Transporte GmbH. U godinu dana taj duo otac-sin povećao je flotu na tri nova i tri rabljena kamiona i proširio tim na osam stalnih zaposlenika. „Sami smo sastavljali ture, pronalazili odgovarajuće tvrtke za naloge i tako smo mogli potpuno iskoristiti kamione”, objašnjava Keunecke.

Fleksibilna strategija niša protiv koronakrize

Uz poljoprivredne proizvode koji se transportiraju pomoću tegljača s prikolicom Keunecke je proširio svoje glavno područje rada i na komunalni otpad kao što je mulj od pročišćenih otpadnih voda i otpad iz proizvodnje u automobilskoj industriji. Nakon karantene uzrokovane koronavirusom taj mladi poduzetnik morao je ostati fleksibilan i kratkoročno pronaći druge transporte za nišu: „Tih mjesec i pol bilo je vrlo teško za nas. Tvornice automobila nisu radile. Zbog toga smo se s našim kontejnerima ponovo prebacili na beton za transport.” Trenutno se situacija s nalozima normalizirala i logistički posao ponovo počinje. „Ako smo iks puta prevozili teret za nekog klijenta, ponude izravno preko distributera iz sustava digitalno stižu k nama.”

Umrežavanje i politika osoblja kao čimbenici uspjeha

U strategiju uspjeha prema Keuneckeu ubraja se i neprekidna fleksibilnost uz odabranu nišu kako bi bilo moguće reagirati na sezonska kolebanja ili pak krize kao što je koronakriza. Zašto upravo njegovo poduzeće radi tako dobro, on sažima u dvije natuknice: dobro osoblje i dobri uvjeti rada. Vozači tvrtke Keunecke Transporte GmbH rade od ponedjeljka do petka u smjenama i svakog dana su ponovo kod kuće. Ako bi netko ipak rado vozio vikendom, to je moguće u bilo kojem trenutku. Keunecke održava kolegijalnu razmjenu i s konkurentima: „Često jedni drugima šaljemo odgovarajuće naloge. Konkurencija zapravo postoji samo s obzirom na vozače. No u vezi s tim svaka tvrtka se mora pobrinuti za atmosferu ugodnu za nalogoprimce.”

Pozitivan pogled u budućnost

Na pitanje kako procjenjuje svoju budućnost u logistici, ovaj mladi poduzetnik odgovara osvježavajuće optimistično: „Vrlo pozitivno. Za tri godine mogao bih imati deset do 15 kamiona. Možda tegljače s poluprikolicom s ceradom, labudice. Vidjet ćemo.”

Recept za uspjeh tvrtke Keunecke sažet za oponašanje:

  1. Prepoznajte i razvijajte vlastite prednosti i resurse
  2. Koristite digitalno umrežavanje logističkih partnera
  3. Prilagodite usluge stanju na tržištu
  4. Usredotočite se na poštenu i kolegijalnu politiku osoblja
  5. I ne zaboravite: ostanite pozitivni i usmjerite se na rješenja

Postanite insider u profesiji

Redovito primajte važne članke, vrijedne stručne priloge i ekskluzivne izvještaje korisnika!


Prijava na newsletter

Pop-up image - Logistic
Želite li postati stručnjak u logistici?

Stoga primajte naše vijesti o logistici izravno u svoj sandučić. Budite prvi koji će imati koristi od naših proizvoda i ažuriranja.

na vrh