Transportno tržište 19.07.2020
3

Transporti hladnjačama u Europi: Prilagođena rješenja na brzoj traci

Rast potražnje za zamrznutom robom u Europi zahtijeva logistička rješenja.

Potrošači vole udobnost. U kuhinji se sve više koriste gotovi proizvodi iz zamrzivača. Prema njemačkom institutu za zamrznutu hranu se, primjerice, u Njemačkoj troši više od 46 kilograma zamrznute hrane godišnje po glavi stanovnika, a trend raste.

„Želja za jednostavnim i uvjerljivim mogućnostima prehrane dobrog okusa i visoke kvalitete daleko je najveći pokretač na tržištu zamrznutih proizvoda”, izvještava institut. Prema statistici je u Njemačkoj 2018. godine ostvareno 14,75 milijardi eura od prodaje zamrznutih proizvoda.

Trend je vidljiv u cijeloj Europi, a dodatno je pojačan trenutnom pandemijom koronavirusa. Svi oni koji unutar svoja četiri zida, osim obaveza na poslu i u kućanstvu, moraju još i, primjerice, čuvati djecu, prije se odlučuju za zamrznute obroke. Međutim, ovo promijenjeno ponašanje potrošača proizlazi iz vremena prije krize i uglavnom je uzrokovano trendovima prehrane i znatiželjom potrošača.

 

Gotovi proizvodi ili svježa roba: Potražnja je velika, ali se brzo mijenja

Posezanje za zamrznutom pizzom, krumpirićima i gotovim jelima znak je promjene u ponašanju potrošača. To ostavlja svoje posljedice i u logistici, jer prema mišljenju stručnjaka iz ove industrije, struktura pošiljaka se mijenja. Narudžbe kod dobavljača sve su nestabilnije i rjeđe, a sve češće idu trgovcima u malim pošiljkama.

 

Prognoza: 20 do 30 posto više transporta hladnjačama u Europi 2020.

Trenutni trendovi poput superhrane ili veganske prehrane također potiču razvoj u logistici svježe hrane. Kako bi alge, goji bobice ili nar održali svoj status hranjivih čudotvoraca bogatih vitminima, potrebno ih je transportirati u rasponu temperature od 2 do 7 Celzijevih stupnjeva.

„Primjećujemo stalni porast transporta hladnjačama diljem Europe“, kaže David Moog, upravitelj proizvoda u IT-tvrtki TIMOCOM. Broj ponuda tereta za transport hladnjačama u kategorijama Frigo i Thermo u TIMOCOMovoj burzi tereta povećao se za više od 60 posto i to na 618 227 ponuda tereta u prosincu 2019. u usporedbi s njih 375 085 u istom razdoblju prethodne godine. Proteklih je tjedana uslijed rastućeg trenda skupljanja zaliha među stanovništvom, osobito zamrznutih proizvoda, „potražnja eksplodirala”. Prema mišljenju analitičara može se očekivati ​​porast od 20 do 30 posto na području transporta hladnjačama.

 

Rješenje: Nova definicija opskrbnih lanaca

Među korisnicama sustava TIMOCOM za upravljanje svojim transportima hladnjačama nalaze se i poduzeća članovi njemačkog udruženja za termologistiku Transfrigoroute Deutschland. S ciljem održavanja razine usluge u logistici, a time i kontinuiranog rasta produktivnosti prijevoznika, ovo se udruženje oslanja na partnerstvo i suradnju usmjerenu na dijalog sa svim sudionicima. Na taj se način uspješno svladavaju kratkoročna razdoblja intenzivne potražnje i istovremeno izbjegavaju prazne vožnje. Poseban je to izazov za rastuće i istovremeno specijalizirano područje transporta kontrolirane temperature.

IT-rješenja poput TIMOCOMovog sustava Smart Logistics System, s mrežom kupaca širom Europe, uvelike doprinose prevladavanju tog izazova. Ona su instrumenti za revalorizaciju postojećih opskrbnih lanaca. Budući da podliježu promjenjivoj potražnji te vanjskim utjecajima poput karantene, oni zahtijevaju višu razinu fleksibilnosti u svim područjima.

Postanite insider u profesiji

Redovito primajte važne članke, vrijedne stručne priloge i ekskluzivne izvještaje korisnika!


Prijava na newsletter

Pop-up image - Logistic
Želite li postati stručnjak u logistici?

Stoga primajte naše vijesti o logistici izravno u svoj sandučić. Budite prvi koji će imati koristi od naših proizvoda i ažuriranja.

na vrh