TIMOCOM Transportni barometar: značajan porast nakon ljetnog zatišja u trećem kvartalu
Cestovni promet tereta cvate. U trećem kvartalu 2021. obujam tereta prema TIMOCOM Transportnom barometru u više zemalja veći je od razine u istom razdoblju prethodne godine za 51 posto. Iako to predstavlja lagano nazadovanje u odnosu na drugi kvartal 2021., ta brojka ponovo predstavlja pozitivan poticaj za transportnu i logističku branšu.
Iskoristite i vi aktualne trendove na transportnom tržištu za svoje poslovanje i preuzmite TIMOCOM Transportni barometar :
Nakon ljetnog zatišja tržište doživljava potpuni procvat
Ako su unosi tereta u drugom kvartalu već bili na rekordnoj razini, dobar trend nastavlja se u trećem kvartalu. Već prvi kvartal počeo je s rastom od 58 posto, drugi kvartal je s 251 posto u odnosu na slabi drugi kvartal 2020. postavio nove rekorde. Procjena TIMOCOM Transportnog barometra pokazuje rezultat trećeg kvartala: rast od 51 posto u odnosu na 2020. iako je moguće primijetiti lagano nazadovanje u odnosu na drugi kvartal 2021. Usporedivo slab kolovoz s -29 posto u odnosu na srpanj 2021. konačno je nadmašio rujan s 54 posto više tereta. Tako je završeno ljetno zatišje.
Treći kvartal u usporedbi po mjesecima
Kakvi su detaljno bili trendovi? U srpnju 2021. bio je prisutan lagani pad za 6 posto u odnosu na snažni lipanj. Još izraženije smanjenje unosa tereta dogodilo se u kolovozu za ukupno 29 posto. To je bilo prouzrokovano ljetnim zatišjem, kako potvrđuje i glasnogovornik tvrtke TIMOCOM, Gunnar Gburek: „Ovo je sezonski trend. […] U ljetnim mjesecima tradicionalno bilježimo manji broj unosa tereta. Prvenstveno je kolovoz jedan od slabijih mjeseci u cijeloj Europi. Važniji je nastavak pozitivnog trenda u odnosu na 2020. i porast kojem smo se nadali i koji se dogodio u rujnu.” Cestovni promet tereta u rujnu je ponovo značajno porastao za 54 posto u odnosu na prethodni mjesec. U odnosu na rujan 2020. povećanje iznosi 33 posto.
Njemačko unutarnje tržište u brojkama na europskoj razini
Cjelokupni broj svih ponuda tereta u Europi predstavlja dobar odraz njemačkog unutarnjeg tržišta jer brojke ovdje pokazuju sličan tijek. Doduše, broj tereta na unutarnjem njemačkom tržištu smanjio se za 18 posto u odnosu na drugi kvartal 2021., ali ipak je moguće zabilježiti porast u odnosu na 2020. Rezultat: s 47 posto više tereta u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine (treći kvartal 2021. u usporedbi s trećim kvartalom 2020.) Transportni barometar zabilježio je čak više unosa nego 2019. S obzirom na pojedine mjesece to znači: srpanj +105 posto, kolovoz +34 posto i rujan +24 posto.
Snažan porast od 60 posto u rujnu u odnosu na kolovoz također je sezonski uvjetovan. „Kretanja i u našoj zemlji odražavaju početak poslovanja na kraju godine”, rekao je Gunnar Gburek.
Situacija poljskog unutarnjeg tržišta znatno lošija
Dok se u Njemačkoj broj tereta značajno i neprekidno povećava, pokazuje se da je poljsko unutarnje tržište oslabljeno. Iako Transportni barometar ovdje bilježi porast unosa tereta od 26 posto u usporedbi s istim kvartalom prethodne godine, treći kvartal 2021. sa samo 2 posto pokazuje relativno malen porast u odnosu na drugi kvartal. Nakon snažnog srpnja s porastom od 66 posto u odnosu na prethodni mjesec uslijedio je kolovoz sa samo 19 posto više tereta nego 2020. U rujnu je utvrđena razina kao u vrijeme pandemije.
Transport iz Beneluksa u Njemačku
Broj transporta iz Nizozemske i Belgije u Njemačku nastavio se povećavati. Promjene u trećem kvartalu 2021. u odnosu na isti kvartal prethodne godine:
- NL -> DE: Srp: 276 % / kol: 100 % / ruj: 110 %
- BE -> DE: Srp: 388 % / kol: 169 % / ruj: 121 %
S obzirom na francuski unutarnji promet u trećem kvartalu 2021. zabilježen je značajan porast u odnosu na 2020. Detaljno: srpanj 32 posto, kolovoz 20 posto, rujan 28 posto.
Odvijanje transporta iz Mađarske u Njemačku i Rumunjsku odnosno iz Austrije u Sloveniju:
- HU -> DE: Srp: 0 % / kol: +10 % / ruj: -33 %
- HU -> RO: Srp: -21 % / kol: -7 % / ruj: -38 %
- AT -> SI: Srp: -16 % / kol: -18 % / ruj: -22 %
Nedostatak vozača u Europi poprima dramatične razmjere
Kako pokazuju trendovi u Velikoj Britaniji, nedostatak vozača katastrofalan je ne samo ondje, nego i u ostatku Europe. Samo u Ujedinjenoj Kraljevini nedostaje više od 100 000 vozača motornih vozila. U Njemačkoj Savezna udruga za cestovni prijevoz tereta, logistiku i zbrinjavanje (BGL) upozorava na činjenicu da i ovdje nedostaje do 80 000 vozača kamiona – taj broj se povećava. I u Poljskoj nedostaje 100 000 profesionalnih vozača motornih vozila. „Svjedoci smo značajnog pada transportnih kapaciteta diljem Europe, a to se prvenstveno odnosi na manji broj ponuda za skladišni prostor. U skladu s tim kretanjima i povećanje cijena prijevoza je očekivano”, komentirao je Gunnar Gburek.
Ako i vi želite dobivati pouzdane informacije o trendovima na transportnom tržištu, besplatno preuzmite TIMOCOM Transportni barometar na svoj mobilni uređaj:
Besplatno preuzimanje za Android