Zanje o logistici 06.11.2020
2

Kako smanjiti troškove i optimirati procese u poduzeću?

Članak gosta Andreasa Rinnhofera

Poslovna žena uz prijenosno računalo koja računa troškove procesa džepnim računalom

Kako bi se  zarada nekog poduzeća  maksimizirala, isplati se provjeriti nastale troškove i utvrditi kako ih je moguće dodatno smanjiti. Za razliku od povećavanja prometa, ovdje je potreban znatno manji trošak. I optimiranjem internih procesa postižu se znatne uštede koje mogu trajno smanjiti tekuće troškove. Pritom nije potrebno uzeti u obzir samo kupnju. No gdje se točno skriva potencijal za uštedu u vašoj tvrtki?

Neznatnim uštedama u kupnji ostvarite velike prednosti

Nije važno je li riječ o kupnji usluga ili materijala. Najčešće su to stavke koje znatno smanjuju profit na kraju poslovne godine. Tako se povećava pritisak na nabavljače. Naime, zahvaljujući dobrim pregovorima moguće je dodatno smanjiti tekuće troškove i uštedjeti. To je posebno učinkovito budući da svako smanjivanje troškova u punom iznosu povećava zaradu poduzeća. Za postizanje više profita povećavanjem prometa potreban je znatno veći trošak – npr. skupo pribavljanje novih klijenata ili proširivanje marketinških aktivnosti.

Ako je moguće čak kombinirati oboje, ostvaruje se maksimalna zarada.

Optimiranje procesa osoblja

Brojni padobranci i visoka fluktuacija prvenstveno u špedicijskoj branši povećavaju troškove. Potrebno je uvesti nove kolege u posao, a zaposlenicima iz drugih branši potrebni su kvalificirani tečajevi. Zbog procesa koji nisu optimalno usklađeni na tom mjestu gubi se gotov novac: potrebno je dvostruko plaćati radnu snagu i zasebno odrađivati različite poduke i procese. Učinkovito rješenje nude platforme za e-učenje za špedicije. Tako je moguće po mjeri integrirati upućivanje u posao novih zaposlenika i daljnje obrazovanje stalnih zaposlenika u radnu svakodnevicu.

Investiranje u vlastite resurse osoblja

Vanjska poduzeća često nude posebno propisane poduke o sigurnosti za posloprimce . No i usavršavanje zaposlenika važno je za razvoj tvrtke. Nudi se nekoliko mjera za učinkovito smanjivanje troškova:

  • poduke o sigurnosti koje provode obrazovani zaposlenici
  • poticanje kvalificiranja stalnih zaposlenika za više položaje
  • optimiranje internih procesa pomoću vlastitog, dodatno obrazovanog osoblja

Integriranje daljnjeg obrazovanja u radnu svakodnevicu

Digitalne platforme za daljnje obrazovanje mogu se koristiti tijekom radnog vremena i pomoću većine mobilnih uređaja. Tako je moguće integrirati nastavne jedinice u svakodnevicu i radno vrijeme se optimalno koristi. Tako se štedi dodatno radno vrijeme i vanjske stručnjake.

Zaključak

Za povećavanje zarade odlučujuću ulogu ima optimiranje internih procesa i smanjivanje troškova kupnje. I ulaganje u vlastito osoblje dugoročno se isplati. Ako se zaposlenike potiče i ako oni tako dobivaju mogućnost usavršavanja, to osnažuje njihovu povezanost s poslodavcem. Tako se smanjuje značajan čimbenik troškova koji nastaje zbog visoke fluktuacije osoblja u transportnoj branši. Dragocjeno znanje i kompetencije ostaju u poduzeću. 


O gostujućem autoru:

Andreas Rinnhofer već 20 godina gorljivo radi u špedicijskoj branši. Ovaj pobornik digitalizacije vodi platformu za e-učenje Spedifort. Tako pomaže logističkim tvrtkama da edukacije za zaposlenike učine fleksibilnijima i isplativijima. Posebno je zadovoljan zbog toga što je njegova ideja predstavljena u emisiji Galileo programa Pro7 i što stručni mediji redovito objavljuju članke o njemu.

Postanite insider u profesiji

Redovito primajte važne članke, vrijedne stručne priloge i ekskluzivne izvještaje korisnika!


Prijava na newsletter

Pop-up image - Logistic
Želite li postati stručnjak u logistici?

Stoga primajte naše vijesti o logistici izravno u svoj sandučić. Budite prvi koji će imati koristi od naših proizvoda i ažuriranja.

na vrh