TIMOCOM 21.12.2020
3

Pametna suradnja u logistici

Kako uspješno uključiti klijente u digitalni razvoj proizvoda?

Voditelj proizvoda David Moog s kolegama ispred ploče sa zadacima

Ruku na srce, svi govore o digitalnim rješenjima skrojenim po mjeri. No kada su to konkretno usluge prilagođene zahtjevima klijenata? I kada se na temelju njih razvijaju? U ovom članku na temelju primjera iz prakse pokazat ćemo kako može izgledati rad usmjeren na klijente. No ne samo to, otići ćemo korak dalje i dotaknuti se pametne suradnje.

„Kada ćete već jednom uvesti zvučne obavijesti?”, pita Alan Kondracki, korisnik sustava Smart Logistics Systems, preko privatne poruke na Facebooku. Ovaj djelatnik u prijevozu tereta misli da je naporno uvijek iznova provjeravati ima li za njega odgovarajućih ponuda tereta. Htio bi da ga se o tome obavijesti „budilicom”. „Na taj se način u međuvremenu mogu usredotočiti na nešto drugo, raditi u drugom prozoru. Kada se pojavi nova ponuda za mene, čujem obavijest i odmah se prebacim. Tako si osiguram taj nalog”, objašnjava Kondracki. Tvrdi da je u konačnici na tržištu trenutačnih isporuka važna svaka sekunda.

Svaki agilni proces razvoja započinje s klijentom

Izravne povratne informacije klijenata čine TIMOCOM sustav živim. On se neprestano razvija i optimizira. „Proces u pravilu započinje s klijentima”, objašnjava voditelj proizvoda David Moog. Što to točno znači? U razvoju softvera usmjerenom klijentima radi se najprije o utvrđivanju zahtjeva klijenata. Pritom analitičari informatičkih tvrtki pomno promatraju kako rade klijenti i koje potrebe i izazove imaju u svakodnevnom radu. Zatim se sve te informacije pretoče u koncept dizajnera za User Experience, takozvane „osluškivače korisnika”. Klijenti onda dobiju svojevrsni prototip. U tom digitalnom modelu mogu isprobati i osjetiti proizvod. Čimbenici koji možda ometaju jednostavnost korištenja, svojevrsne prolazne smetnje, prepoznaju se na temelju njihovih izvještaja u ranoj fazi i odmah se eliminiraju.

Ispunjavanje želja klijenata  strateški je potez

Nakon uvođenja novih aplikacija i funkcija, TIMOCOM također konstantno putem različitih kanala dobiva povratne informacije. „Trenutačno se na našoj stranici Update Pool nalazi više od 1000 ideja. Kako bismo te ideje pretvorili u stvarne značajke i aplikacije, izrađujemo takozvane cestovne karte, jasne prikaze od točke A do točke B”, kaže ovaj voditelj proizvoda. Tome se još pridruže i poneke ideje tima informatičara ili prijedlozi kolega iz drugih odjela poput, primjerice, korisničke podrške. „Njegujemo otvorenu korporativnu kulturu i tražimo povratne informacije sa svih strana. To je jedan prirodni dio agilnog rada”, kaže Moog.

Klijenti se javljaju i preko instagrama

TIMOCOM za to koristi i društvene mreže. Tako se, primjerice, provode ankete na instagramu. Klijenti se ondje izjašnjavaju o tome koje bi se inovacije trebale uvesti sljedeće. Moog tvrdi da se na taj način mogu brzo i jednostavno utvrditi trenutne potrebe. Osim toga, klijenti su uključeni u svakom trenutku – i time zajedno oblikuju najvažniji alat za rad. Tako se nova značajka o zvučnim obavijestima za nove ponude mogla u kratkom roku uvrstiti u sustav. I reakcije su stigle vrlo brzo. U jednoj grupi na Facebooku jedan je korisnik podijelio snimku zaslona nove funkcije. Pozitivne nuspojave: više od 50 000 članova grupe na taj je način doznalo za ovu inovaciju. „Kada klijenti međusobno raspravljaju o novim funkcijama i njihovim prednostima, to je uvjerljivije nego kada o tome samo pročitaju u biltenu”, misli Moog. Kao u slučaju ovog korisnika iz Poljske, jedna mala promjena u sustavu često može napraviti veliku razliku u svakodnevnom radu. „Kada se pojavi nova ponuda, često je pitanje minuta dok se ona ne dodijeli.”

Pametna suradnja kao model budućnosti

Ubuduće će TIMOCOM postati još agilniji i pametnije surađivati s korisnicima na međunarodnoj razini. Navodno su već predstavljeni prijelazni koraci u razvoju takvog načina rada. Klijenti se više neće konzultirati samo za početnu ideju i povratne informacije nakon svega – nego će biti uključeni u cjelokupni proces. To je također velika prednost za inženjere razvoja. Prototipovi će se moći isprobavati prema načelu pokušaja i pogrešaka: čak i pod uvjetom da se neke ideje pokažu kao neučinkovite ili još nedovoljno sazrele. „Htjeli bismo iskoristiti slobodan prostor koji time dobivamo”, odaje Moog.

Keywords:

Postanite insider u profesiji

Redovito primajte važne članke, vrijedne stručne priloge i ekskluzivne izvještaje korisnika!


Prijava na newsletter

Pop-up image - Logistic
Želite li postati stručnjak u logistici?

Stoga primajte naše vijesti o logistici izravno u svoj sandučić. Budite prvi koji će imati koristi od naših proizvoda i ažuriranja.

na vrh