Kako iskoristiti sve popularniju internetsku trgovinu?
Identificirajte područja djelovanja, integrirajte logistička IT rješenja, optimirajte opskrbne lance
23 posto porasta u samo 12 mjeseci: 2020. je bila godina internetske trgovine. Sa 72,8 milijardi eura prometa samo u Njemačkoj, e-trgovina iz pandemije izlazi kao pobjednik. Stacionarna maloprodaja, koja se oslanja na uvjeravanje kupaca u kupnju proizvoda na licu mjesta, suočava se s novim logističkim izazovima kako bi ostala konkurentna.
No rast prometa e-trgovina bio je značajan već i prije krize COVID-19. U 2015. digitalna B2C prodaja u Njemačkoj još je uvijek bila ispod 40 milijardi eura, a u 2020. već je dosegla gotovo 80 milijardi. Zatvaranja maloprodajnih trgovina zbog korone dodatno su stimulirala taj dojmljiv razvoj posljednjih godina. Istraživači trendova u društvu za istraživanje tržišta IFH Köln predviđaju promet od čak 120 do 140 milijardi eura godišnje do 2024. godine. Takvo eksponencijalno povećanje prodaje mora pratiti i logistika koja se odvija prije i poslije nje. Za poduzeća iz industrije i trgovine ovakav bi razvoj tržišta trebao dovesti do učinka ekonomije razmjera, a ne do kolapsa u opskrbnom lancu. Međutim, to zahtijeva neke temeljne prilagodbe.
Za glatku obradu naloga, industrija i trgovina često ovise o poduzećima koja, osim što prevoze široku paletu robe, osiguravaju i pozitivno iskustvo kupovine sve do isporuke robe primatelju. Tu se, primjerice, ubrajaju mogućnost praćenja kamiona te brza i točna isporuka. Pružatelji IT usluga u logistici mogu pojednostavniti potragu za takvim poduzećima. U sustavu Smart Logistics System tvrtke TIMOCOM proizvođači i trgovci mogu izravno stupiti u kontakt s odgovarajućim prijevoznicima. Tako svoju robu za izvršenje narudžbi i prijevoz predaju u ruke stručnjaka.
Pronađite odgovarajućeg pružatelja usluga
Iskoristite potencijal e-trgovine, osigurajte lance opskrbe
U sve digitalnijem i globaliziranijem svijetu, ključna je konkurentska prednost glatki protok robe. Sljedeća tri područja djelovanja pružaju poticaj za iskorištavanje potencijala e-trgovine i osiguravanje funkcioniranja lanaca opskrbe.
Prikupljanje, procjena i strateška uporaba podataka
Da biste mogli jamčiti učinkovitost i pouzdanost vlastitih lanaca opskrbe, uzimajući u obzir GDPR, treba prikupiti i procijeniti podatke o ponašanju u kupnji i o samim kupcima. Tako modeli predviđanja i propisivanja („prediction and prescription”) mogu, primjerice, polučiti sljedeće rezultate:
- smanjenje zaliha robe, optimizacija dostupnosti
- uključivanje nedostatka utovarnog prostora u planiranje na temelju sezonskih oscilacija
- poboljšanje lanaca opskrbe pomoću realnog izračuna ETA-e (procijenjenoga vremena dolaska)
U logističkoj industriji već postoji etablirani instument za procjenu omjera tereta i raspoloživog utovarnog prostora u Europi TIMOCOM Transportni barometar.
Zadovoljstvo kupaca: pozitivno iskustvo uz logističke usluge
Danas se kupci žele uvjeriti u više od same kvalitete proizvoda. Zapravo se vlastita logistika može promatrati kao konkurentska prednost poduzeća iz industrije i trgovine. Pristupačnost, transparentnost, brzina i vidljivost mogu ostvariti značajnu dodanu vrijednost na području logističkih usluga. Kako ove usluge mogu osigurati dugoročno partnerstvo i povećanu vjernost kupaca, otkriva članak na blogu „Pet savjeta: ovako logistika postaje prednost za konkurentnost u industriji i trgovini“.
Važnije no ikad: upravljanje rizikom u lancu opskrbe
Vanjski utjecaji poput krize COVID-19 ili nesreće na Sueskom kanalu neočekivano mogu poljuljati lance opskrbe. Istodobno se tradicionalno stacionarni trgovci trenutno probijaju na tržište logistike. Posljedica: sve je manje utovarnih prostora i kapaciteta skladišta. Otpornost vlastitih lanaca opskrbe na vanjske rizike postaje sve važnija. Pružatelj logističkih IT usluga TIMOCOM objavio je bijelu knjigu na temu „Upravljanje rizikom lanca opskrbe”. Ondje navodi informacije i savjete za izgradnju otpornih lanaca opskrbe za poduzeća iz industrije i trgovine. Cilj: mogućnost fleksibilne reakcije na neočekivana zbivanja, istovremeno povećavajući vlastiti logistički standard.
Razradite područje djelovanja: TIMOCOM pruža digitalna logistička rješenja
TIMOCOM-ov sustav Smart Logistics System idealan je dodatak za industrijska i trgovačka poduzeća koja žele iskoristiti vlastiti potencijal u internetskom poslovanju i kroz razvoj dugoročno ostvariti profit. Aplikacije poput integrirane burze skladišta ili tereta pomažu vam da osigurate vlastite lance opskrbe i ostanete agilni čak i tijekom razdoblja najveće potražnje. Aplikacija Tracking pomaže zadovoljiti rastuće zahtjeve kupaca s obzirom na poštivanje rokova i usluge. Transportni barometar svojim korisnicima pruža korisni uvid u stanje na tržištu, za logističke odluke temeljene na podacima. Te vam redovite informacije omogućavaju da u ranoj fazi predvidite sezonske oscilacije i utvrdite uska grla prilikom isporuke.
Za poduzeća koja se već koriste TIMOCOM sustavom, a istodobno upotrebljavaju neki TMS, ERP ili telematički sustav, TIMOCOM sučelja predstavljaju korisno proširenje. Ta sučelja omogućavaju brz učinkovit prijenos podataka između različitih alata. Korisnici mogu raditi u svom uobičajenom sučelju, a funkcije i prednosti alata će se povezati.
Kako poduzeća mogu osigurati svoju dugoročnu konkurentnost s obzirom na brzorastuću e-trgovinu?
Kombinacijom kritičke samoprocjene unutar područja djelovanja i upotrebom digitalnih pomagala. U tom procesu TIMOCOM svojim sustavom utire put korisnicima iz industrije i trgovine, kao i prijevoza i logistike, te ih podupire savjetima i podrškom.
Ovaj opsežni sustav može se isprobati na stvarnom poslovanju do četiri tjedna: