Novosti 28.06.2022
4

Smanjenje ugljičnog otiska – u 4 koraka do dugoročne optimizacije

Smanjenje ugljičnog otiska u logistici

Na taj način transportna i logistička poduzeća mogu pokrenuti smanjenje CO2 i osigurati održive konkurentske prednosti.

25 % cestovnog prijevoza u Njemačkoj su prazne vožnje, 62 % kamiona nije u potpunosti iskorišteno. Istodobno, prema časopisu CHEManager, logistika čini oko 6 % europskih emisija CO2. Poduzeća uključena u lanac opskrbe su pod pritiskom partnera, društva i politike da djeluju provjerljivo održivo. U članku na blogu saznajte kako možete vidjeti izazove kao priliku i iskoristiti svoj ugljični otisak kao konkurentsku prednost.

Od 2025. Europska unija obvezat će poduzeća na smanjenje ugljičnog otiska kako bi zaustavila klimatske promjene, ispunila obveze Pariškog sporazuma o klimatskim promjenama i smanjila stakleničke plinove. Na početku rasprave o održivim lancima opskrbe je vaše vlastito razumijevanje. Stoga je rasprava o vlastitom ekološkom djelovanju neophodna i ne završava neutralizacijom CO2.

Tu na scenu stupa serijal blogova tvrtke TIMOCOM „Održiva logistika”. Pružit ćemo vam informacije o svim aspektima složenog predmetnog područja i podržati vas u prevladavanju izazova koje postavlja održiva logistika.

4 koraka do smanjenja CO2 u lancima opskrbe

Samo oni koji znaju svoje emisije duž lanca opskrbe mogu djelovati na ciljani način. Da biste to učinili, podaci moraju biti prikupljeni, transparentno procijenjeni i idealno dodijeljeni partnerskim poduzećima ili pojedinačnim isporukama.

Faza 1 – Ispitivanje 3 sektora za ugljični otisak

Za analizu ekološkog otiska, poduzeća moraju pogledati svoje lance opskrbe u tri glavna sektora:

  1. Sektor 1: izravne emisije uzrokovane vašim vlastitim voznim parkom, proizvodnim pogonima, skladištima ili trgovinama
  2. Sektor 2: neizravne emisije koje se kupuju i koriste izvana, npr. električna energija, nafta i plin za rad poslovnog prostora i proizvodnih pogona
  3. Sektor 3: neizravne emisije koje utječu na procese uzvodno i nizvodno i uzimaju u obzir sve što se troši od sirovine do kupca, npr. kupljene sirovine, energija, troškovi transporta i odlaganja, iznajmljena infrastruktura i emisije iz poslovnih putovanja, prijevoza, troškovi odlaganja ili recikliranja gotovih proizvoda, kao i ulaganja u partnere ili podružnice

Faza 2 – Prikupljanje podataka iz transporta

Najkasnije od 1. siječnja 2023. poduzeća s 3000 ili više zaposlenih moraju prezentirati stvarne podatke o potrošnji za svoj ugljični otisak. Podaci se moraju dostaviti njemačkom Saveznom uredu za ekonomiju i kontrolu izvoza (BAFA) najkasnije četiri mjeseca nakon završetka odgovarajuće financijske godine, inače postoji opasnost od novčanih kazni. U tom smislu također treba izvršiti provjere. Za transporte, minimum su informacije o podrijetlu i odredištu tereta. Precizni podaci o potrošnji, na primjer potrošnji dizela na pojedinačnim putovanjima, dragocjeni su.

Faza 3 – Izračun stakleničkih plinova

Međunarodno „Global Logistics Emissions Council (GLEC)”, osnovano 2014. godine, nadopunjuje postojeće metode izračuna novim standardima i kontrolnim mehanizmima te standardizira izračun. Danas je ova metoda najčešće korištena u cijelom svijetu i služi kao osnova poduzećima za izračun svojih stakleničkih plinova. Ako ovaj izračun ne želite raditi ručno, možete koristiti digitalne pomoćnike kao što je partner tvrtke TIMOCOM.

Faza 4 – Optimizacija vlastitog ugljičnog otiska

U idealnom slučaju, svi koraci procesa koji imaju visok ugljični otisak, ali nisu apsolutno neophodni ili donose samo malo povećanje učinkovitosti, trebali bi biti eliminirani. Nakon toga se mogu provesti optimizacije druge faze, npr. kraće udaljenosti između proizvodnog i prodajnog mjesta, bolje planirane rute ili maksimalna iskorištenost kamiona.

Smanjenje ugljičnog otiska – Vaš korak prema održivoj budućnosti poduzeća

Već 2014. Europska unija prepoznala je potrebu povećanja učinkovitosti unutar europske transportne industrije i nazvala je jednim od tri bitna aspekta na putu do klimatske neutralnosti. U strateškom dokumentu se navodi:

„Povećanje učinkovitosti prometnog sustava kroz optimalno korištenje digitalnih tehnologija, inteligentno određivanje cijena i daljnje promicanje prelaska na oblike prijevoza s nižim emisijama”

Klimatske promjene su proces koji utječe na sve uključene u lanac opskrbe i zahtijeva velika ulaganja. Međutim, s pogledom na budućnost, to se dugoročno isplati. Mnoga poduzeća ne mogu i ne moraju biti dio prvog vala inovacija. Ipak, trebala bi se što prije pripremiti za budućnost i već danas početi raditi na učinkovitosti i iskorištenosti svojih flota. Jer ne samo da štedi troškove, već i povećava ugled među poslovnim partnerima i zaposlenicima.

Partneri tvrtke TIMCOM s alatom za analizu CO2

Od travnja 2022. mi u tvrtki TIMOCOM surađujemo s poduzećem BigMile, ponuđačem alata za analizu CO2 za transportni lanac. Zajednički kupci imaju mogućnost napraviti početni korak prema neutralnosti CO2 ili ući izravno u dublju analizu kako bi mogli izvesti konkretne optimizacije. Tobias Häßler, generalni direktor, u intervjuu potvrđuje povećanje ugleda poduzeća koja djeluju održivo. Razlog tome su, između ostalog, granične vrijednosti CO2 koje će se ubuduće ugrađivati u transportne natječaje, ali i sve veće cijene CO2 te spomenuta obveza dokazivanja poduzeća od 2023. godine.

Moderna poduzeća orijentirana na budućnost stoga bi trebala moći izračunati svoj ugljični otisak i, u idealnom slučaju, dodijeliti je pojedinačnim kupcima ili teretu. Jer osim zakonske obveze njemačkog Zakona o obveznoj dubinskoj analizi lanca opskrbe (LkSG) raste i društveni pritisak. Kupci žele znati kako se njihova roba prevozi i kakav ekološki otisak kupuju. Niske emisije i održiva proizvodnja važne su konkurentske prednosti u mnogim industrijama, a u nekima su već poslovni preduvjet.

Postanite insider u profesiji

Redovito primajte važne članke, vrijedne stručne priloge i ekskluzivne izvještaje korisnika!


Prijava na newsletter

Pop-up image - Logistic
Želite li postati stručnjak u logistici?

Stoga primajte naše vijesti o logistici izravno u svoj sandučić. Budite prvi koji će imati koristi od naših proizvoda i ažuriranja.

na vrh