Kako sučelja prevladavaju barijere u komunikaciji
Sljedeća razina logistike
Ako su sve informacije dostupne, moguće je bolje optimirati lanac opskrbe. No dijeljenje podataka u logistici još uvijek je osjetljiva tema. Je li razmjena podataka sigurna? Koji poslovni partner treba dobiti podatke i što će se dogoditi s njima nakon primitka? Preko kojeg sustava je moguće razmjenjivati podatke i što je potrebno za implementaciju takvog sustava? Odgovore na ta pitanja možete pronaći u ovom članku na blogu.
Tim pitanjima svakodnevno se bave poduzeća iz područja trgovine i industrije kao i logističari i špediteri. Čak i ako digitalizacija nastavi napredovati, još uvijek postoji potreba za optimiranjem unutar lanca opskrbe – i to posebno ako različiti akteri međusobno surađuju. Cilj je napredno korištenje lanca isporuke i time sljedeća razina logistike, engl. Advanced Logistics. Na tržištu postoje brojni programi i softveri za organizaciju operativnih procesa. No mnogo je važnije uspostaviti visokorazvijen protok informacija kako bi se lanci isporuke optimirali.
Kako bi se proširena komunikacija uspostavila u lancu opskrbe, potrebne su sigurne i jednostavne veze koje su kompatibilne s postojećim digitalnim rješenjima vlastitog poduzeća. Jedna od mogućnosti su sučelja koja povezuju jednu ili više aplikacija. Ona omogućuju razmjenu podataka u stvarnom vremenu kako bi se izbjegle barijere u komunikaciji između poslovnih partnera.
Promjene medija još uvijek predstavljaju problem
Inteligentne veze postat će još značajnije u transportnoj i logističkoj branši. U studiji konzultantske kuće PricewaterhouseCoopers, skraćeno PwC, ispitanici su naveli da je najvažnija zadaća za budućnost povećanje učinkovitosti lanca isporuke. To funkcionira samo uz napredna digitalna rješenja. Ona su ključni elementi potrebni kako biste kao logističko poduzeće ostali konkurentni i kako biste mogli reagirati na promjenjive zahtjeve tržišta.
Jedan od najvećih izazova u povećavanju učinkovitosti lanca isporuke su prekidi u komunikaciji između sudionika. Digitalna rješenja i ovdje mogu premostiti jaz.
Sučelja stvaraju automatizirane procese
Partnerska poduzeća već mogu raditi bez promjena medija primjerice pomoću aplikacija u Tržištu tvrtke TIMOCOM.
Sučelja, poznata i pod nazivom Application Program Interfaces (skraćeno API), povezuju dva različita sustava koji inače ne mogu međusobno komunicirati.
U sučelju Tracking poduzeća mogu primjerice iz svog internog logističkog softvera jednostavno na jednoj karti pratiti sva vozila. Preko tog sučelja nalogoprimci mogu privremeno ili dugoročno podijeliti telematske podatke svojih vozila s pouzdanim partnerima i tako smanjiti potrebu za komunikacijom s nalogodavcem. Više nije potrebno dvaput unositi podatke u dva različita sustava. Za sve sudionike to omogućuje transparentnost s obzirom na lokaciju vozila – tijekom cjelokupnog transporta. Tako može uslijediti i realistična procjena kad će roba stići do primatelja. Svi ti procesi odvijaju se (gotovo) automatizirano preko sučelja. Znatno se smanjuje potreba za komunikacijom između nalogodavca i nalogoprimca. To štedi vrijeme i stvara kapacitete za upravljanje većim brojem transportnih naloga. Tako je moguće ostvariti veći promet ako je proces transporta oblikovan tako transparentno i digitalno.
Integracija IT-ja često skupa i naporna
Značenje API-ja za logistiku sada je posebno došlo do izražaja u branši, ali još uvijek postoje zapreke u primjeni. Za implementaciju sučelja poduzeću su potrebna znanja-o IT-ju koja se najčešće prikupljaju kao usluga vanjskih suradnika.
Osim toga, veze s partnerskim poduzećima najčešće se mogu uspostavljati samo bilateralno. Za poduzeća koja planiraju primjenu u vlastitom aranžmanu to znači: za svako poduzeće potrebno je uspostaviti jedno individualno sučelje.
To uzrokuje troškove i napor te osim toga skriva sljedeći rizik:
ako dođe do promjena u odnosu s poslovnim partnerom ili čak do prekida poslovnog odnosa, veza s tim poduzećem također postaje nevažeća.
Zbog toga je preporučljivo koristiti digitalni sustav koji nudi jednostavnu i sigurnu implementaciju te sučelja prema mnogim različitim partnerskim poduzećima.
Sigurna razmjena podataka zahvaljujući povezivanju – sučelje Tracking
Za naše klijente koji žele više transparentnosti u provedbi transporta ili žele na odgovarajući način nastaviti obrađivati GPS podatke, sučelje Tracking je sigurno rješenje. Naime, transparentnost je pritom odlučujući čimbenik koji pomaže poduzećima da ostanu konkurentna.
Ako se barijere u komunikaciji prevladaju, prikupljeni podaci mogu se učinkovitije vrednovati. Ako je moguće izvesti zaključke iz postojećih podataka, iz toga nastaje održivo znanje iz procesa transporta.
Više od 45 000 klijenata nalazi se unutar Tržišta tvrtke TIMOCOM, što povećava njihove šanse da će pronaći odgovarajućeg poslovnog partnera i povezati se s njim. Ako koristite već postojeću tehniku tvrtke TIMOCOM, možete izostaviti bilateralna sučelja. Već postojeća sučelja prema partnerskim poduzećima u mreži tvrtke TIMOCOM nude vam sigurnost vaših vlastitih podataka, praktično dijeljenje informacija i jednostavno upravljanje.
Austrijska špedicija Vertex koristi sučelje Tracking s velikim uspjehom i uspjela je svesti vrijeme komunikacije s poslovnim partnerom DOPRAVA ZÁRUBA M & K na minimum.