Ispušni plinovi tijekom posljednje milje: koja rješenja stvarno pomažu?
Stvaranje ugodne okoline za ljude smanjenjem emisije CO². Jedna je to od mnogih zadaća za budućnost kada je riječ o prometu robe. No, logistika se ne može isključiti iz gradova – jer upravo ona trgovinu robom svih vrsta održava na životu.
Želite li imati mogućnost brze i jednostavne dodjele tereta? Onda upotrijebite najveću europsku burzu tereta.
Bum koji nosi posljedice
Elektronička trgovina već je godinama u uzlaznoj putanji. Povećanje obujma pošiljki, prema istraživanju tvrtke Pitney Bowes iz listopada 2020., nastavit će se i dalje. Ova američka tvrtka jedna je od najvećih tehnoloških poduzeća na svijetu koja nudi rješenja za e-trgovinu i dostavu paketa. Prema njihovoj prognozi, globalni obujam pošiljki u sljedećih će se šest godina udvostručiti i doseći 262 milijarde paketa.
Posljedica: budući da sve više ljudi kupuje putem interneta, svu tu robu treba i isporučiti. U B2C sektoru te isporuke često dolaze na kućna vrata kupca, što se u transportnoj i logističkoj industriji naziva posljednjom miljom . Upravo je taj dio lanca opskrbe i najkompliciraniji jer su s njime povezani razni izazovi.
Naime, što internetska trgovina više raste, povećava se i količina prometa u gradovima. Istodobno se povećava i emisija onečišćujućih tvari uzrokovana lakim i teškim motornim vozilima. To dovodi do dodatnih prometnih poteškoća u gradovima i urbanim područjima: povećanja količine smoga i buke te prometnih gužvi.
Za vozače to pak znači gužve, crvena svjetla na semaforima i vremenski pritisak tijekom posljednje milje. Usto, sve više ljudi privlači grad ili njegova blizina. Time se poteškoće tijekom posljednje milje samo množe.
S ovim se problemom odlučila obračunati Europska komisija.
„Promet bi trebao postati drastično manje štetnim za okoliš, posebno u gradovima”, glasi u priopćenju Europske komisije. Do 2030. godine dosadašnja razina emisija onečišćujućih tvari mora se znatno smanjiti kako bi se klimatski ciljevi EU-a postigli brže nego što je to prije bio slučaj. Promet robe također mora sudjelovati u ostvarenju tog cilja. Dosadašnji sustavi transporta trebali bi se iskorištavati učinkovitije kako bi se omogućio održiv promet povoljan za okoliš.
Stoga, želimo li stvoriti održiviji promet za gradove i njihove stanovnike, potreban je novi pristup. Ali, što olakšava posljednju milju? Nudimo tri digitalna rješenja koja pomažu u optimizaciji prijevoza tijekom posljednje milje.
Učinkovitija posljednja milja u tri koraka:
Suradnja
Prema istraživanju njemačkoga udruženja logističara BVL o tijeku prometa z njemačkim gradovima, logističke tvrtke žele poteškoćama tijekom posljednje milje pristupiti kroz suradnju. Gotovo polovica ispitanih sudionika izjavila je da planira surađivati s drugim trgovcima i dobavljačima.
U mreži sustava TIMOCOM više je od 45 000 provjerenih poduzeća. U njoj lako možete pronaći pravog poslovnog partnera za sebe. Za posljednju milju, ali i za cjelokupni prijevoz, postoji mogućnost stvaranja popisa favorita u aplikaciji Transportni nalozi u sustavu Smart Logistics System. Prije dodjele robe za prijevoz, pomoću filtra mogu se odabrati poslovni partneri za daljnju suradnju. Disponenti jednostavno pristupaju mreži provjerenih partnera i traže pravog pružatelja usluga za prijevoz.
Združivanje robe za isporuku
U spomenutoj studiji udruženja BVL ispitanici su izjavili da im je združivanje transporta vrlo važno. Združivanje različitih pošiljaka jedan transport za špeditere postaje sve važnije jer pošiljke postaju sve sitnije.
Trgovina i proizvodnja sve se više oslanjaju na vanjske pružatelje logističkih usluga za isporuke. Mnoge tvrtke imaju vlastite disponente, ali neredovitim transportima često se upravlja uz pomoć burze tereta. To nalogodavcima daje mogućnost fleksibilnog transporta cijelih ili djelomičnih pošiljki. Ovo ide u prilog i prijevoznicima: maksimalno iskorištavaju svoj vozni park i izbjegavaju prazne vožnje.
Učinkovito iskorištavanje voznog parka
U kontekstu spomenutog zakona o zašiti okoliša Europske komisije, sve više poduzeća iz proizvodnje i trgovine postavlja si za cilj smanjenje emisije onečišćujućih tvari. Logističkim tvrtkama također je u interesu održiv rad. Važan temelj tome je učinkovito iskorištavanje svih resursa kao što su optimalno korištenje voznog parka i spomenuto izbjegavanje praznih vožnji. Gotovo 300 ispitanih članova BVL-a to je navelo kao drugu najvažniju mjeru za optimizaciju gradskog prijevoza. Jedna od najučinkovitijih mjera za smanjenje vožnji bez tereta je iskorištavanje tržišta trenutačnih usluga. Nalogoprimci i nalogodavci ondje mogu naći teret i utovarni prostor, čak i u kratkom roku. Za transportna poduzeća potpuna iskorištenost voznog parka ne znači samo veći promet. Ako se smanji broj praznih vožnji, istovremeno se smanjuje i razina emisije CO². To pak ima prednosti za gradove i njihova okolna područja te za ljude koji ondje žive.
Izazovi tijekom posljednje milje su veliki. Cilj je u gradovima uspostaviti prijevoz tereta koji udovoljava suvremenim zahtjevima. Kako bismo uspjeli poboljšati situaciju potrebni su zajednički napori. U koordinaciji održivih mjera podjednako se trebaju angažirati gradovi ili općine i transportna poduzeća. Već se mogu poduzeti važni prvi koraci s obzirom na ambiciozne klimatske ciljeve EU-a. To uključuje optimizaciju korištenja voznog parka i umrežavanje s ostalim dionicima u lancu opskrbe.
Kako bi sve to uspjela, logistička i transportna poduzeća mogu pronaći sva digitalna rješenja koja su im potrebna za logistiku bez izazova u sustavu Smart Logistics System.
Ako želite da vaši logistički procesi budu održivi i učinkoviti, na četiri tjedna besplatno testirajte najveću europsku burzu tereta.