Pet savjeta: ovako logistika postaje prednost za konkurentnost u industriji i trgovini
Logistiku mnoga poduzeća iz područja industrije i trgovine još uvijek shvaćaju kao nužno zlo u ciklusu proizvoda. No, onaj tko je shvaća kao obećanje usluge, može se trajno istaknuti u odnosu na konkurenciju.
Ako poduzeća iz područja industrije i trgovine efikasno koriste logistiku, ona im pomaže da održe obećanja o isporuci u odnosu na klijente i da se dokažu kao pouzdan partner. U svijetu potrošne robe ta promjena paradigme već se dogodila i više je nego očita između ostalog u fenomenu „unboxing”: proces inteligentne, održive isporuke i pakiranja bez stresa već dugo je dio pozitivnog utjecaja brenda. Osim toga, logistika kao dio efikasnog lanca opskrbe ima potencijal promijeniti čitave branše i čak dokazane uzorke u ponašanju pri kupnji. Razlozi za to su očiti: praktičnost, odabir i brzina postaju sve važniji za kupce.
Želite optimirati svoje procese transporta i tako povećati svoju konkurentnost? Naša Bijela knjiga pomoći će vam u tome:
Pretvorite logističke izazove u prednosti za konkurentnost!
Logistika – obećanje usluge
Prihvaćanjem elektroničke trgovine u području potrošne robe nastala su poduzeća s novim lancima isporuke koja dodatno povećavaju očekivanja potrošača s obzirom na uslugu. Aktualni primjeri su služba za dostavu napitaka „Flaschenpost” i proizvođač madraca „Bett1.de”. Dva poduzeća koja samo pomoću logističkog obećanja usluge mijenjaju čitave branše. Naime, ovdje klijenti točno u minutu saznaju kad će tko isporučiti robu i gdje se vozač upravo nalazi – jednostavno naručeno, optimalno zapakirano i isporučeno „just-in-time”. S druge strane, podaci o korisnicima prikupljeni na taj način optimiraju procese isporuke i skladištenja samih poduzeća, budući da je udarna razdoblja, proizvode i obujme moguće bolje planirati na temelju empirijskih podataka. Dakle, lanci isporuke odavno više nisu čiste točke troškova. Oni se mogu uključiti u marketinške strategije i kao ciljevi budući da su fleksibilni i mogu se dinamično prilagođavati promjenama na tržištu.
Održite obećanje, povežite se s klijentima, povećajte promet: Pet savjeta
Obično se pod logistikom podrazumijeva tržišno orijentirano, integrirano planiranje, oblikovanje, procesuiranje i kontrola protoka materijala i pripadajućeg protoka informacija. Ako shvaćate logistiku kao uslugu i obećanje kao besprijekoran tijek nekog procesa, tada je potrebno optimirati područja kvalitete, vremena i troškova u smislu obećanja usluge. Učinci će tada biti očiti prvenstveno u području prometa, povezivanja s klijentima i stjecanja novih klijenata.
Uporišta možete pronaći pomoću sljedećih pet savjeta:
- Dostupnost:
Jednostavan pristup klijenta proizvodu ili usluzi često je presudan za uspjeh. Trgovačka poduzeća mogu to omogućiti svojim klijentima na licu mjesta pomoću vlastitih trgovačkih lokala ili partnera za prodaju i dodatno pomoću internetskih trgovina. Ako se trgovci i proizvođači osim toga zalažu za regionalnost, dostupnost se dodatno povećava. Tako klijenti brže dolaze do željenog proizvoda. - Transparentnost:
Tko stavlja na raspolaganje uvide i relevantne pozadinske informacije o skladištenju, transportu, statusu isporuke , djeluje na suvremen način. Primjena novih tehnologija i u smislu transparentnosti može osigurati povjerenje i vjernost partnera i klijenata. Naposljetku, to može pomoći i kako bi se povećala efikasnost procesa i usluga za sve sudionike. - Porijeklo robe:
Potrošači sve više obraćaju pozornost na informacije o porijeklu robe. Bilo da je riječ o održivom uzgoju, proizvodnji koja štedi resurse, CO2 neutralnom slanju ili ambalaži koja je sigurna za okoliš – održivost utječe na odluke o kupnji. Stjecanje tih atributa ili označavanje odgovarajuće robe pečatima ili certifikatima može podržati kupce u njihovoj potrazi za takvim proizvodima. - Vidljivost:
Za industriju i trgovinu logistika sama po sebi može predstavljati dodatnu vrijednost usluge koju konkurencija ne nudi. Uključivanje te dodatne vrijednosti u komunikaciju o prednostima stvarnog glavnog posla može znatno doprinijeti uspjehu kao u slučaju tvrtki „Flaschenpost” i „Bett1.de”. Tako iz sporednog područja kao što je logistika može nastati argument za kupnju, iako su kupci zapravo zainteresirani za proizvod. - Razlikovanje:
Primjer razlikovanja je ponuda alternativnih usluga dostave po različitim cijenama. To je često moguće promatrati u internetskim trgovinama u području B2C. Tako trgovci mogu istodobno ispuniti različite želje potrošača, od kojih je nekima važna brza, sigurna ili ekološki prihvatljiva dostava . Zahtjevi za kvalitetu koje s jedne strane postavljaju poduzeća iz područja industrije i trgovine, a s druge strane krajnji potrošači ovdje se sve više izjednačavaju.
Bilo da poduzeća žele pomoći svojim klijentima u svladavanju skupih logističkih procesa ili povećati vrijednost svoje logistike pomoću obećanja usluge: uz digitalne proizvode i dodatne usluge ona mogu ponuditi svojim klijentima dodatnu vrijednost. Odlučujuće je da digitalna pomagala podržavaju povećanje efikasnosti, dakle da pomažu u smanjivanju troškova i boljem upravljanju resursima.
TIMOCOM Bijela knjiga nudi dobar pregled procesa transporta kao dijela lanca opskrbe. Iskoristite je kao praktičan temelj kako biste utvrdili u kojim područjima možete povećati vrijednost svoje transportne logistike u korist svojih klijenata.