Novosti 14.06.2022
4

Nedostatak vozača kamiona u Europi – što sad?

Pronađite kamion uz TIMOCOM.

Premalo kamiona

Nedostatak vozača kamiona u Europi u zadnjih nekoliko godina postao je problem koji je dodatno otežao zdravstvenu krizu uzrokovanu pandemijom koronavirusa. Potražnja je sada gotovo dosegla razinu prije pandemije pa na vidjelo izlazi sljedeća činjenica: u tom sektoru još uvijek ne postoji svijest o tome koliko je važno spriječiti nedostatak radne snage.

Kako to da u Europi nema dovoljno vozača kamiona?

Brojni različiti čimbenici otežavaju potragu za vozačima kamiona u Europi; u samom sektoru navode se loši uvjeti rada, male plaće, povećana potražnja i možda loš imidž tog zanimanja među mladim ljudima te gotovo potpuna odsutnost žena.
Svi ti aspekti negativno utječu na lance isporuke. Uz tu krizu koju doživljavamo uslijed ponovnog pokretanja aktivnosti nakon ograničenja, brza inflacija uzrokuje neuobičajen porast cijena goriva i energije te neprekidno poskupljivanje potrepština za život općenito.

Premalo kamiona za transport

Nedostatak kamiona za transport u Europi još nije toliko kritičan kao u Ujedinjenoj Kraljevini, u kojoj je benzinskim postajama bila potrebna vojna pomoć jer kamioni nisu pravodobno dolazili kako bi napunili spremnike s gorivom. Prema procjeni njemačkih industrijskih saveza, u Europi nedostaje oko 400 000 vozača kamiona.

Prema informacijama iz tog sektora, to prvenstveno uzrokuje opće nezadovoljstvo kupaca i razumljive nestašice koje između ostalog pogoršava druga nepovoljna situacija u najvažnijim europskim lukama, koje su već tjednima suočene s preopterećenjem skladišta za kontejnere.
Glavni poslovođa Savezne udruge za prijevoz tereta motornim vozilima, logistiku i zbrinjavanje, Dirk Engelhardt, također potvrđuje: „U Njemačkoj i cijelom EU-u imamo jednake poteškoće kao Ujedinjena Kraljevina, jedino ih ondje još pogoršava Brexit.” Dakle, vlada opća nesigurnost s obzirom na traženje vozača kamiona i budućnost sektora u nadolazećim mjesecima.
U sektoru postoji dodatna zabrinutost zbog novog „paketa mobilnosti” Europske unije koji uskoro treba stupiti na snagu kako bi se riješili neki od prevladavajućih problema i kako bi se to zanimanje učinilo atraktivnijim za žene, ali iz perspektive sektora to znači mnoge strože zakone o radu za komercijalni cestovni transport.
Kratkoročno nema izravnog rješenja na vidiku, posebno s obzirom na činjenicu da je prosječna dob trenutno zaposlenih vozača viša od 50 godina. Dakle, riječ je o sektoru koji zanemaruju veliki klijenti, koji je nezanimljiv kao zanimanje u društvu i nudi loše plaće, ali istodobno mora reagirati na povećanu potražnju i zbog toga povećanu potrebu za radom. Pri rješavanju tog problema pomažu poduzeća poput tvrtke Timocom koja pronalaze kamione.

Pronađite kamion uz TIMOCOM

TIMOCOM želi odgovoriti na nedostatak vozača kamiona u Europi pomoću burze tereta koja je ovdje dostupna svima koji u Španjolskoj traže kamion za međunarodne naloge. Na toj internetskoj stranici možete pronaći opsežan popis ponuda jer putem našeg sustava Smart Logistics System klijenti mogu rezervirati dostupni utovarni prostor.
Sustav nudi tražilicu za ponude utovarnog prostora. Osim toga, možete pronaći prazno vozilo koje odgovara vašoj ponudi tereta. Isplativo i fleksibilno rješenje za vaše poslovanje. Kao ponuđač kamiona možete prodavati svoje usluge, tj. staviti na raspolaganje još uvijek prazan prostor za teret na burzi kamiona.
Postupak je sasvim jednostavan jer možete navesti polazište i odredište kamiona te vrstu kamiona koja vam je potrebna (kamion s ceradom, kamion hladnjača, kiper itd.). Dakle, riječ je o sustavu koji vozače kamiona u Europi koji nude dostupan prostor povezuje s klijentima koji moraju transportirati svoju robu.

Isprobajte BESPLATNO

Nedostatak vozača kamiona u Europi

Ako se problem nedostatka vozača kamiona uskoro ne riješi, to bi moglo uzrokovati prekide u lancu isporuke, što se gotovo dogodilo s teretnim brodom koji se nasukao u Sueskom kanalu i tako ugrozio promet tereta širom svijeta. To je bio samo jedan jedini brod koji se nasukao na jednom od najprometnijih pomorskih putova. Dakle, teško je zamisliti što bi se dogodilo kad bi bio blokiran i kopneni put, na kojem se transport morao nastaviti odvijati čak i u fazi najstrožeg lockdowna u ožujku i travnju 2020. godine.
U takvim vremenima poduzeća kao što je Timocom doprinose povezivanju ponuđača i klijenata te pojednostavljivanju potrage za vozačima kamiona.
Neovisno o tome hoće li vlade zemalja ili EU-a optimirati odgovarajuće zakone, kopneni promet tereta ostaje ključan gospodarski sektor svih država članica koji je ugrožen trenutnom neaktivnošću navedenih institucija. One ne nude mjere pomoću kojih je moguće ne samo okončati krizu jednim potezom, nego i postići minimalne standarde s obzirom na uvjete rada u sektoru koji je ključan za održavanje gospodarske stabilnosti i sprječavanje nestašica neizostavnih proizvoda.
Značajan je slučaj Kanade, gdje su stotine vozača kamiona blokirale granični prijelaz prema SAD-u i tako uzrokovale svakodnevne milijunske gubitke posebno za automobilski sektor. Ako se situacija u sektoru transporta ne poboljša i ako traženje vozača kamiona u Europi ne postane jednostavnije, ne bi bilo čudno da ovdje doživimo sličnu situaciju.

Uvijek imajte na umu da se možete obratiti timu tvrtke Timocom ako imate pitanja. Raduje nas što vas u ovim nesigurnim vremenima možemo savjetovati kako bi vaša roba stigla na odredište ili kako biste mogli napuniti svoj kamion.

Postanite insider u profesiji

Redovito primajte važne članke, vrijedne stručne priloge i ekskluzivne izvještaje korisnika!


Prijava na newsletter

Pop-up image - Logistic
Želite li postati stručnjak u logistici?

Stoga primajte naše vijesti o logistici izravno u svoj sandučić. Budite prvi koji će imati koristi od naših proizvoda i ažuriranja.

na vrh